نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا در حالی كه آسمان اردبیل تا سپیده دم امروز جمعه صاف بود با نفوذ توده هوای سرد و ناپایدار ریزش شدید برف در این شهرستان آغاز شد.

شدت بارش به اندازه ای است كه باوجود سپری نشدن زمان زیادی از شروع آن حجم سنگینی از برف سطح گذرگاههای درونشهری اردبیل را پوشانده و به علت همراهی آن با وزش باد و پدیده كولاك ارتفاع برف از 15 تا 30 سانتیمتر متغیر است.

همزمان با شروع ریزش برف، وزش باد از جانب شمالشرق كه بیشینه سرعت آن گاهی به 35 كیلومتر در ساعت می رسد سبب بروز پدیده كولاك برف شده و به همراه پوشش سنگین برف و یخبندان در سطح گذرگاهها رفت و آمد رهگذران پیاده و وسایل نقلیه را مختل كرده است.

ایستگاه مركزی هواشناسی اردبیل دمای هوای این شهر را ساعت 10 صبح روز جمعه منفی سه درجه سانتیگراد و میزان رطوب هوا را 99 درصد ثبت كرده است.

اداره هواشناسی اردبیل كه از روز سه شنبه گذشته با صدور اطلاعیه و اخطاریه هایی درباره نفوذ هوای سرد و برفی به منطقه هشدار داده بود اعلام كرده است كه از عصر امروز با ریزش هوای سرد از عرضهای شمالی، بارش برف به شكل گسترده تر و با شدت بیشتری در منطقه ادامه می یابد.

پیش بینی شده فردا شنبه ساكنان قسمت وسیعی از استان اردبیل شاهد اوج بارشهای ناشی از این سامانه ناپایدار باشند و هوا نیز به شدت سرد شود و به علت تشدید وزش باد پدیده كولاك نیز شدت یابد.

این بارشها تا روز دوشنبه آینده كه آخرین روز سال 1390 است ادامه خواهند یافت و به تدریج از آن روز میزان ناپایداریها كاسته می شود ولی سرما و یخبندان شدید در منطقه تا اواخر هفته آینده و تا نخستین روزهای سال جدید ماندگار خواهد بود.

همچنین خبرهای دریافتی از ریزش سنگین برف همراه با كولاك و سرما در شهرستانهای نمین، نیر و شهر سیاحتی سرعین تا این زمان حكایت دارند.

مركز اطلاعات راههای اداره كل راه و ترابری اردبیل نیز با اعلام ریزش سنگین برف در اكثر جاده های مواصلاتی این استان، از رانندگان خواست كه در سفر به جاده های منطقه اردبیل بطور حتم از زنجیر چرخ استفاده نمایند زیرا حركت وسایل نقلیه بدون زنجیرچرخ امكان ندارد.

این مركز همچنین خواستار همراه داشتن تجهیزات كامل زمستانی، پوشاك ضخیم و مقادیری خوراك فاسد نشدنی از سوی مسافران در جاده های استان اردبیل شد.

هم اینك تمام جاده های اصلی استان اردبیل باز هستند.

592





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: